Görbeházi Széchenyi István Általános Iskola április havi hírei:

2023-2024-es tanév

Rendhagyó irodalomóra

A magyar költészet napja alkalmából iskolánk tanulói egy rendhagyó irodalomóra keretében emlékeztek meg József Attila 119. születésnapjáról. A műsor keretein belül a magyar költészet legjelesebb alakjainak munkásságát idéztük meg egy-egy szavalat, dal formájában. A 3. osztályos tanulók népdalt énekeltek. Felsőtagozatosaink egy-egy gyöngyszeme szavaltak el Petőfi Sándor, Ady Endre, József Attila, Radnóti Miklós és Szabó Lőrinc életművéből. A megható műsort a harmadik évfolyamosok kórusa és Jámbor Csenge Dóra szólója zárta, akik Csézy Ez az otthonunk című dalát énekelték el.

Szőke Andrea és Popik-Kis Boglárka

közzétéve 2024.04.25.

Varázsceruza

2024. április 11-én került megrendezésre a XXX. Varázsceruza megyei helyesíró verseny Nádudvaron. A megmérettetésen Kúti Bettina és Lajtos Bianka Erika, 5. osztályos tanulók vettek részt. A lányok nagyon szép helyezéseket értek el a megyében: Bettina a IV. helyen, Bianka a XII. helyen végzett.

Popik-Kis Boglárka
magyartanár

Digitális kincskeresés

A digitális írástudás a mindennapjaink részévé vált, így tanítványainkat is fel kell készíteni a digitális világban való eligazodásra. Ennek érdekében az idei tanévben is aktívan részt vettünk a digitális témahéten. A felső tagozatos Robotika szakkör tanulói digitális kincskereséssel foglalatoskodtak. A Micro:bit programozható kisméretű számítógépet használtuk, mint adó- vevőt. Az adókat gondosan elrejtettük az iskolaudvar növényei közé és a tanulóink párokban, vevőkkel a kezükben fésülték át a területet. Ha a Micro:bit „kincset” észlelt, megjelent egy ikon, ebből tudták a gyerekek, hol érdemes keresgélni. A délután folyamán a csapatok szoros versenyben az összes kincset megtalálták, önfeledten szórakoztak, versenyeztek és mindeközben jártasabbá váltak a digitális világban.

Hajdú Roland
igazgató

Digitális témahét a 2. osztályban

Iskolánkban április 8-tól kezdetét vette a digitális témahét. A kis másodikosok nagy örömmel várták, hogy az osztályteremben is kipróbálják az iskolai eszközöket. Az intézményünkben a felső tagozatban mérés volt, ezért tabletek segítségével valósítottuk meg ezt a kitűzött feladatot. A tanulók többsége már találkozott ilyen eszközzel, ezért könnyebb dolgunk volt a megvalósítás során.
Első nap Wordwall feladatokat oldottunk meg irodalom órán. Kedden a LearningsAapp következett. Bekapcsoltam az interaktív táblát és azzal segítettem a gyerek munkáját. A LearningsApp-nál QR-kód segítségével könnyen beolvasták a gyerekek az adott feladat kódját, így egyszerűen be tudták hozni a tableten az oldalt. Tantárgyanként haladtunk, így szerdán matematika feladatokat oldottunk meg. Csütörtökön pedig a magyar nyelv tantárgyhoz kapcsolódóan végeztünk igaz-hamis játékot. Pénteken környezetismeretből párosító feladat volt. El kellett olvasni az állatok leírását és párosítani kellett a megfelelő képhez. A hét zárása képpen pedig szabadon választott játékot játszhattak. Bízom benne, hogy sikerült hatékony eszközhasználatot biztosítanom számukra és ezen a héten több élménnyel gazdagodhattak!

Kecskemétiné Juhász Ildikó
osztályfőnök

Újra vár a Maszkabál!

Iskolánk hagyományaihoz híven idén is megrendeztük farsangi mulatságunkat. Február 22-én az alsó tagozatosok búcsúztatták a telet színvonalas műsorszámaikkal. A repertoárban színes és változatos elemeket találhatott az érdeklődő közönség: az első osztályosok robotokként, a másodikosok Hupikék Törpikékként, a harmadikosok a vérpezsdítő Last Ketchup-táncosokként léptek a színpadra. A negyedik osztály a Harry Potter szereplőiként táncolva varázsolta el a nézőket, továbbá A szemtelen kecske című humoros történetet is színpadra állították, valamint egy disco táncot is előadtak. A koreográfiákat az alsós tanítónénik készítették.
Február 23-án a felső tagozat állt színpadra. Az ötödik és hatodik évfolyam együtt készült az idei farsangra: egy zenei és táncos utazásra kalauzolták a közönséget. Őket követték a hetedik osztályosok, akik szalszát táncoltak. Majd az esemény zárásaként a nyolcadik osztály bécsi keringőjét tekinthettük meg. A társastánc koreográfiáját Lőrinczi Zsolt, táncpedagógus készítette.
A tanári kar ebben az évben egy meglepetés produkcióval lépett a színpadra, amely szintén nagy sikert aratott.
Idén is rendkívül aprólékosan kidolgozott és összeállított műsorszámokat láthattunk. Köszönjük a pedagógusoknak és a szülőknek az áldozatos munkájukat!

Popik-Kis Boglárka, DÖK vezető

További képek a galériában!!!

Kalandozók

Iskolánk 1. és 2. osztályos tanulóinak részvételével indítottuk útjára ,,Kalandozó” elnevezésű túránkat, amelyet szeretnénk az intézményünkben hagyománnyá tenni.
A március 28-i kiránduláshoz a szülői közösség néhány tagja is csatlakozott; így több mint 40 fővel vágtunk neki a nagy kalandnak.
A túrán a gyerekeknek és szüleiknek két próbát kellett teljesíteniük.
Első állomásunk a Hámori-tó felett emelkedő Dolka-hegy déli oldalában található Zsófia-kilátó volt. Kihívásunk kezdetén megtekintettük a 20 méter magas Lillafüredi-vízesést, majd a csapat továbbsétált Felső-hámorba, ahonnan egy izgalmas, vadregényes hegyi tanösvényen jutottunk el a 390 méter tengerszint felett magasodó Zsófia-kilátóhoz. A kilátó tetejéről lenyűgöző panoráma tárult elénk; gyönyörű kilátás nyílt a Palotaszállóra, a Hámori-tóra, valamint a Garadna- és a Szinva-völgy találkozására.
Az első próba teljesítése után a gyerekek erdei manó jelvényt kaptak jutalmul. Lillafüredre visszaérve maradt időnk egy kis nézelődésre és vásárlásra is.
Rövid pihenőt követően buszunk elvitt minket túránk következő helyszínére a Csanyik-völgybe, ahol a Forrás-völgy tanösvényen gyalogolva jutottunk el a Bükk-hegység fokozottan védett barlangjához, amely a Kecske-lyuk nevet kapta.