Görbeházi Széchenyi István Általános Iskola archív hírei:


Tisztelt Szülők!


Tájékoztatom Önöket hogy a tanévnyitó ünnepségre 2017.09.01-én pénteken 8:00-tól kerül sor

Makóné Oláh Erzsébet
Intézményvezető




Erzsébet Tábor, Fonyódliget


Iskolánkban idén is lehetőség nyílt az „Erzsébet tábor” megpályázására, így 46 gyereket sikerült elvinnünk július 16-21. között a Balatonra, Fonyódligetre.
Változatos és érdekes programokban volt részünk egész héten.
A vasárnap délelőtti érkezésünk után elfoglaltuk a szállás, este egy fergeteges tábornyitó bulin vettünk részt a kapott Erzsébet táboros sárga pólókban.
Hétfőn a kisebbek kincset kerestek, a nagyobbak sárkányhajóztak, majd trambulinozni lehetett, délután pedig vizes sorversenyen indult három csapatunk.
Kedden tábori olimpia indult, ahol futóverseny, ugrálókötelezés, távolugrás, fekvőtámasz, kislabda dobás versenyszámok voltak. Focibajnokságon két csapatunk indult.
Szerdán kisvonattal elutaztunk a fonyódi kikötőbe, ahonnan Badacsonyba hajóztunk át és ott töltöttük a napot.
Csütörtökön kézműves foglalkozáson voltak a kicsik, majd délután a fonyódi kikötőben a vitorlázást próbálhatták ki a gyerekek. Este táborzárásra ismét az egyen pólóban jelentünk meg.
Péntek reggel szomorúan indultunk haza, mivel egy tartalmas és nagyon jó hangulatú, vidám táborozáson vagyunk túl.

Lőrinczné Mircse Edit Tünde
tábor szervező



Ökotábor


2017 júniusának utolsó hetében ökotábor volt a görbeházi iskolában. Az idén is nagy érdeklődés kísérte az eseményt a gyerekek részéről és programunk öt naposra bővült.
A tábor a fenntarthatóság és az ökotudatosság jegyében zajlott. A hét madara a fecske, a hét növénye a levendula volt. Foglalkozásainkat, játékainkat e két témakör jegyében szerveztük, végeztük.
Szép kézműves alkotások születtek, melyekből kiállítást rendeztünk és iskolánk folyosóján megtekinthetik az érdeklődők. Felejthetetlen napot töltöttünk a Balázstelki szabadidő központban.
Remek nyári napon pedig a hajdúnánási strandon lubickoltunk. A tábor végén értékeltük és jutalmaztuk a gyerekek tevékenységét.



Szálkainé Tóth Ildikó Judit


Alsós kirándulások


Az alsó tagozat idei kirándulását május 4-re szervezte.

Várakozással telve indultunk el egy csütörtöki esős reggelen úti célunk felé. Az 1-2. osztályos tanulók nevelőikkel együtt Sárospatakra mentek.

Elsőként a Kerámia Manufaktúra üzemébe látogattunk el, ahol kedvesen körülvezettek bennünket a kicsi, de annál érdekesebb gyár területén. Nyomon követhettük egy-egy termék elkészítésének folyamatát. Érdeklődve figyeltük a kézzel készített és festett kerámiák születését. Bebizonyosodott számunkra, hogy az emberi kéz csodákra képes. A helyszínről egy élménnyel gazdagabban és ajándékkal a kézben távozott mindenki.

Ezek után a Rákóczi várat „foglaltuk el.” Az itt lévő múzeum betekintést engedett a XVII-XVIII. századi történelembe, a II. Rákóczi Ferenc által vezetett szabadságharc eseményeibe. Nagy figyelem övezte a korhű ruhákat, fegyvereket, egyéb kiállítási tárgyakat.

Mire a várárokban lévő játszótérre értünk a nap is kisütött. A gyerekek felszabadultan vették birtokukba a területet.

A nap végen kellemesen elfáradva, de sok új ismerettel a tarsolyunkban érkeztünk haza.

Besenyő Józsefné

A 3. és 4. osztály az idei évi kirándulásának célpontja a Nyíregyházi Lego gyár és a Vadaspark volt.

Sajnos az időjárás nem nagyon kedvezett nekünk, de a lelkesedésünket nem tudta letörni.
A gyárlátogatás megvalósulása különböző időpontokban történt, ezért a két osztály váltott programokon vett részt.

Délelőtt a 4. osztály a Lego gyárba ment, míg a 3. osztály a Vadasparkba látogatott el.
A délután pedig fordítva alakult.

Mindkét helyszínen nagyon sok látnivaló volt. Az állatok megfigyelése, sokszínűsége örömmel töltötte el tanulóinkat. A gyárlátogatás újdonsága együtt járt tanulóink nagyon rendes magaviseletével. Mindenki megtalálta a számára érdekes és különleges programot.

Nagyon vidáman és ajándékokkal megrakottan tértünk haza.


Földváriné Varga Viktória


A felső tagozat színházlátogatása


Némo kapitány



Jules Verne munkásságának csúcsa a nagy trilógia, a Nemo kapitány, a Grant kapitány gyermekei és A rejtelmes sziget. A regények tematikájában legtöbbször a valóság és a képzelet határán egyensúlyoz, és általában olyan tudományos vágyálmokról mesél, amelyek alig pár évtizeddel később valósággá váltak. Nemo kapitány története a tengeralattjárók korát előlegezi meg. Verne egyik legérdekesebb regényében a mély tengerek varázslatos világát tárja fel páratlan képzelőerővel.

Az 1800-as években, Franciaországban és az Egyesült Államokban címlapokra került a hír, hogy valami hatalmas állat háborgatja a világ vizeit, tartja rettegésben a tengerészeket, rombolja, pusztítja a hajókat. Az amerikai kormány expedíciót indított a szörny felkutatására, erre meghívták a párizsi Aronnax professzort és inasát, Conseil-t. A Lincoln hadihajón megismerték a világ legjobb szigonyosát: Ned Landet. Biztosak voltak abban, hogy az ő segítségével sikerrel járnak. Néhány hét után a hajó legénysége meglátta a szörnyeteget a Csendes-óceánon. Tüzet nyitottak rá, de az ágyúgolyók lepattantak róla. Ned Land megpróbálta megszigonyozni, de az is lepattant a vízi lény testéről. Majd a bestia nekitámadt a hajónak, amely megsérült, irányíthatatlanná vált. A professzor, Conseil és Ned Land a vízbe estek. Valamivel később felkerültek a szörnyre, amelyről kiderült, hogy egy tengeralattjáró. Nemsokára néhány ember jött fel a fedélzetre, és fogságba ejtették őket. Nemsokára megismerhették a hajó parancsnokát, aki Nemo kapitány néven mutatkozott be. Vendégként bánt velük, elkalauzolta őket a hajón, majd megmutatta, hogyan élnek. Utasaira számos kaland, rengeteg élmény várt; láttak víz alá került hajókat; tengeri élőlényeket. Az utasok azonban szökésen törték a fejüket. Többször próbáltak elmenekülni, míg végül sikerrel nem jártak.

Iskolánk felső tagozatos tanulói május 2-án, Tiszavasváriban a Találkozások Házában láthatták a regényből készült színdarabot a budapesti Apolló Színház előadásában, Kálid Artúr főszereplésével. Conseilt az inast, Heidinger Zoltán játszotta, aki egyben a darab rendezője is. A színdarab során újra találkoztunk a világtengerek hajósait rettegésben tartó Nautilussal és annak titokzatos kapitányával. A történetben feltűnt Aronnax professzor expedíciója is és számos érdekfeszítő részlet az ismeretekben gazdag regényből. Az „Egy tanuló, egy színházjegy” kulturális programot iskolánk alapítványa, míg az utazásunkat a Hajdúböszörményi Tankerület finanszírozta.





2017. május 2.
Priscsákné Szekrényesi Judit
munkaközösség vezető

A Fenntarthatóság-környezettudatosság Témahete


2017. április 24-28.



A program célja a Föld Napja üzenetének, a fenntarthatóságnak széles körű elterjesztése iskolai keretek között.

A felső tagozatosaink témája a „TÁPLÁLKOZZ TUDATOSAN!”, volt. Az egészséges táplálkozással, a vitaminok fontosságával és a tudatos vásárlással, fogyasztással ismerkedhettek meg a gyerekek.

Az ötödikesek egészséges, vitaminokban gazdag táplálékokat rajzoltak le.


A hatodikosok természetismeret órán, Csáscsuné Mecsei Tímea tanárnő irányításával a vitaminok egészségmegőrző tulajdonságairól tanultak.


A nyolcadikosaink Mars expedícióra indultak, és űrhajósoknak segítettek a helyes étrend kialakításában: 1. csoport vérzékeny és gyenge a látása, 2. csoport folyton ideges és csontritkulása van, 3. csoport fáradékony és gyorsan öregedik a bőre. Priscsákné Szekrényesi Judit irányításával.



A nyolcadikosok három csapattal versenyeztek a Fenntarthatósági Kupán, ami egy országos online verseny.



Az Öko-faliújságot aktualizáltuk, és a tudatos táplálkozásra hívtuk fel a figyelmet.




A pénzügyi tudatosság és gazdálkodás hete 2017. március 6. és 2017. március 10. között



A pénzügyi tudatosságról szóló tematikus hetet második alkalommal szerveztük meg iskolánkban. Március 7-étől 12-éig. A témát a 7. osztályosok körében dolgoztuk fel, egy osztályfőnöki óra, illetve egy délutáni matematika foglalkozás keretében.

Célunk, tanulóink pénzügyi-gazdasági ismereteinek bővítése, azért, hogy hétköznapjaikban tudatosabban kezeljék majd a pénzüket. Fejleszteni szeretnénk ezzel szemléletüket, s bízunk benne, hogy majdan családjuk pénzügyi tudatosságára is kihat ezen ismeretek alkalmazása.

Ebben az osztályban most a főhangsúly, a pénzügyi tervezés mellett, a megtakarítással kapcsolatos gondolatokra helyeződött.

Tanulóink érdeklődéssel, készítették el „Szeleburdi Szilvi” bevételi, kiadási pénzmozgását rendszerező táblázatot, s őszintén véleményezték a szereplő gazdálkodását.

Összegzésképpen mindenki hozzájárult a pénzfán elhelyezett levelével a takarékoskodás lehetséges területeinek felkutatásához, említéséhez, végül pedig tervezhettek saját álomkerékpár vásárlást a legkedvezőbb pénzügyi időkerettel.

Reméljük, hasznos ismeretekkel gazdagodtak diákjaink, s nem csak tudásuk, de pénzük is kamatozni fog.



Felsős munkaközösség



Az alsó tagozat színház látogatása


Csipike, az óriástörpe

Egyszer volt, hol nem volt, az aranyhegyen innen, a gyémánthegyen is túl, volt egyszer egy kicsike rengeteg. Ebben a rengetegben él Csipike, a gonosz törpe, akinek a szíve aranyból van, és aki a kicsike rengeteg élő vekkere: az ő szavaira ébrednek az erdő lakói. Ám egy reggel későn ébred, és látja, hogy az erdő az ő hajnali köszöntése nélkül is javában nyüzsög. Arany szívét kővé dermeszti, és behódol a rettenetes erejű Réz úrnak. De mi történik a kicsike rengetegben, ahol Réz úr átveszi a hatalmat? Ahol a jóból gonosz lesz, a gonoszból meg jó? Ahol visszafelé is tudnak folyni medrükben a folyók? Ahol Góliát-porral egy törpe is a csillagok fölé magasodhat? Ahol Szél hátán érkezik a szerelem? Fodor Sándor szívet melengető meséjét Szabó Máté rendezésében, új színpadi változatban, rengeteg verssel és zenével megfűszerezve láthatták iskolánk alsó tagozatos gyermekei a Miskolci Nemzeti Színház művészeinek előadásában. A zenés mesejáték bővelkedett humoros mondatokban, interaktív színjátszásban, modern technikai megoldásokban. Nagyon pozitív, élményekben gazdag véleményeket halhattunk tanulóinktól. Az „Egy tanuló, egy színházjegy” kulturális programot iskolánk alapítványa, míg az utazásunkat a Hajdúböszörményi Tankerület finanszírozta. Köszönjük, ezt a feledhetetlen élményt. Reméljük, a jövő tanévben is lesz lehetőségünk a kulturális élmény megismétlésére!





2017. április 19.
Földváriné Varga Viktória
alsós munkaközösség vezető

A Víz Világnapja


A VÍZ VILÁGNAPJÁ -nak megünneplését az 1992. évi Rio de Janeiro-i környezetvédelmi konferencián kezdeményezték. Ennek hatására az ENSZ március 22-ét nyilvánította e nappá, felhívta a kormányok, szervezetek és magánszemélyek figyelmét a víz fontos szerepére életünkben.
Cél, hogy óvjuk, védjük környezetünket, s ezen belül a Föld vízkészletét.

A víz világnapjára nagyon készültünk. Öko-faliújságot hoztunk létre, ahol a víz tisztaságának fontosságára felhívó cikkeket, és képeket helyeztünk el.


Forgács Nikolett, és Varga Csilla 6. osztályos tanulók

A világnap tiszteletére kékbe öltöztünk, és kizárólag tiszta ivóvizet hoztunk magunkkal a flakonokban.

A hatodik osztályosok tiszta vizet öntöttek az üvegeikbe.

Aszfalt rajzokkal hívtuk fel a figyelmet a víz fontosságára.










Testnevelés órákon Rácz Valika nénivel érdekes gyakorlatokat végeztünk a víz világnapja alkalmából.




Priscsákné Szekrényesi Judit
Munkaközösség-vezető



A beiratkozáshoz szükséges 2. számú mellékletet innen tölthetik le.
A 3. számú melléklet itt található.
Tájékoztatom a tisztelt szülőket, hogy a görbeházi székhelyintézmény kötelező beiskolázási körzete Görbeháza község közigazgatási területe.

Makóné Oláh Erzsébet
intézményvezető


Tisztelt Szülők!



Az Oktatási Hivatal felhívását olvashatják:
A tragikus veronai buszbaleset után a kormány megvizsgálta, hogy szükség van-e a jogszabályok szigorítására. A kabinet azt szeretné elérni, hogy hasonló tragédiák a jövőben ne fordulhassanak elő. A lehetséges szigorításokról a kormány szeretné kikérni a magyar állampolgárok véleményét. Ennek érdekében internetes konzultációt indított az ügyben, melyet az alábbi linken érhetnek el: https://konzultacio.kormany.hu/. Szeretnénk, ha minél több szülő mondaná el véleményét. Éppen ezért arra kérjük Önt, hogy hívja fel a szülők figyelmét a konzultációra. (Levelünkhöz egy levéltervezetet is csatoltunk, szíves felhasználásra.)
Közreműködését előre is köszönjük.

Üdvözlettel: Oktatási Hivatal








Tájékoztatás a Hit- és erkölcstan oktatásról a 2017/2018-as tanévben



A szülőknek szóló tájékoztató innen tölthető le.
A nyilatkozat itt érhető el.


Makóné Oláh Erzsébet
Intézményvezető


M E G H Í V Ó


A GÚT Általános Iskolában 2017. február 23-án du. 16:00 órakor az alsó tagozatosok, 2017. február 24-én du. 16:00 órakor a felső tagozatosok farsangi ünnepségére kerül sor.
Mindkét rendezvényre szeretettel várjuk!
Helyszín: iskolánk tornaterme

Makóné Oláh Erzsébet
Intézményvezető

Tisztelt Szülők!


Ezúton értesítjük Önöket hogy összevont szülői értekezletet tartunk 2017.02.07.-én 16:30-tól az iskola tornatermében.

Makóné Oláh Erzsébet
Intézményvezető

Örömmel értesültünk az Emberi Erőforrások Minisztériuma által felkért Értékelő Bizottság javaslatára Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár úr által hozott döntésről, miszerint a GÚT Általános Iskola görbeházi székhelyintézménye 2017. január 1 – 2019. december 31. közötti időszakra elnyerte az Ökoiskola Címet.






ÖKOISKOLA


A görbeházi Általános Iskola nevelőtestülete fontosnak tartja, hogy a gyerekek környezettudatos nevelésben részesüljenek, ezért is pályáztunk az ÖKOISKOLA cím elnyeréséért, melyet 2017. január 1-jétől 3 évig hivatalosan is birtokolhatunk. Ennek jegyében már a 2016-os tanévet is ÖKO programokkal kezdtük. Beindítottuk az Energia járőrt tagozatonként, időjárás megfigyelést folytatunk, gazdag programmal bírt a Klímahét, a Zöld őrjárat hete, foglalkoztunk a káros szenvedélyekkel, akció hét volt az állatok megmentéséért és egészségnapot is tartottunk.

Illusztráció: A hőmérséklet alakulása Görbeházán, 2016. október-november hónapban.



Szálkainé Tóth Ildikó

Kitűnő tanulók jutalomkirándulása


Az idei tanévben Debrecenbe az AGÓRA Tudományos Élményközpontba vittük el azokat a tanulókat akik példás magaviseletükkel, kiemelkedő szorgalmukkal kitűnő tanulmányi eredményt értek el a 2015/2016. tanévben: Molnár Barbara 2.o., Pók Zsófi Napsugár 2.o., Szarka Boglárka Zoé 2.o., Szilágyi Sarolta 2.o., Csukrács Csenge 3.o., Szabó Hanna Anikó 3.o., Sztrohár Máté 3.o., Tanyi Ákos 5.o., Brendzsák Anna 6.o., Szilágyi Szabolcs 6.o., Antal Tekla 8.osztályos tanuló.
Az élményközpont egy hatalmas, színes osztályterem, ahol a természettudományokat közérthetővé és szerethetővé varázsolják a fiatalok számára. Naponta többször izgalmas előadásokkal, tudományos bemutatókkal és látványos kísérletekkel kedveskednek a látogatóknak. Részesei lehettünk egy hatalmas csillagvizsgáló programjának is. Nagy élményt jelentett számunkra a játékok kipróbálása.

Az Agórába szóló belépőjeggyel a Botanikus Kertben is sétát tehettünk.

Élményekkel gazdagon tértünk haza.

Makóné Oláh Erzsébet
intézményvezető





Adventi ünnepkör – projekthónap az alsó tagozaton


Az alsó tagozatos tanító nénik az iskolai hagyományok egyfajta továbbgondolását tervezték meg az idei tanévben. A választásunk az év legszebb időszakára, Adventre esett. Célunk a gyerekekkel jobban megismertetni ezen időszak hagyományait, jeles napjait és azok gyökereit. Mindezt tesszük tanórák keretében, szabadidős foglalkozásokon és óraközi szünetekben. Megismerkedhetnek az adventi szokásokkal, a Mikulás legendájával, Luca napi népszokásokkal, megindító történetekkel, karácsonyi énekekkel. Első momentumként tantermeinket ünnepi díszbe öltöztettük. November 28. - val kezdődően minden hétfőn gyertyagyújtással indítjuk a hetet, amelyen az iskola diákjai mellett a szülők is részt vehetnek. Immár több éves hagyomány, hogy közös dalt tanulunk az iskolai karácsonyi kórus felállásához. Versekkel, dalokkal várjuk a Mikulás érkezését, majd tűzharc bajnokságot rendezünk az osztályok között a játék öröméért és a Mikulás kupáért. Ajándékokkal és műsorral kedveskedünk a Nyugdíjas klub tagjainak, akik minden évben meglepnek minket egy kis finomsággal. Adventi játszóházat szervezünk gyermekeinknek, ahol ajándékokat és díszeket készíthetnek, megtanítva ezzel, hogy a saját kezűleg készített ajándék a legnagyobb érték. Projektünk zárásaként karácsonyi műsorral készülünk az alsó tagozat számára. Reméljük, az események sorozata hozzájárul az ünnepi hangulat megteremtéséhez és a szeretetteljes légkör kialakításához.

Földváriné Varga Viktória
alsós munkaközösség vezető

Úszásoktatás Hajdúnánáson


A mindennapos testnevelés részeként a 3-6. évfolyamon kötelező az úszásoktatás, hogy a köznevelésben résztvevő gyerekek legalább alapszintű úszástudást szerezzenek.

Az iskolánk érintett tanulói november hónaptól kezdődően vettek részt úszásoktatáson. Kilenc alkalommal utaztak a hajdúnánási tanuszodába, ahol alkalmanként két órás oktatásban részesültek. A kezdő csoport a mellúszás alapjaival ismerkedett meg, a haladó csoportba tartozók a már meglévő úszástechnikájukat fejlesztették, csiszolták. Az anyagi fedezetet a KLIK Hajdúböszörményi Tankerülete biztosította, melynek összege az utaztatással együtt 1340000 Ft volt. A gyerekek körében közkedveltek lettek ezek a testnevelés órák, hisz az úszás mellett lehetőség nyílt egy kis vízilabdázásra is, és az oktatók végtelen nagy türelemmel, szakértelemmel, és kedvességgel bántak a görbeházi gyerekekkel.

Alsós munkaközösség






"A gyermek világra nyitott lény. A simogatásra simogatással, a jókedvre jó kedvvel, tevékenységre tevékenységgel felel."
Mérei Ferenc


Az iskolai alapítvány beszámolója a 2016-os évről


A Jövő Iskolájáért az Iskola Jövőéjért Alapítvány évről évre azért dolgozik, hogy a görbeházi iskoláskorú gyerekek életminőségét javítsa. Korszerű eszközök beszerzését vállaljuk az informatika, az idegen nyelv a szabadidő hasznos eltöltése és a sport oktatása terén. Sokat teszünk az egészséges életmód kialakításáért, prevenciós hetek szervezésével, egészségnapok megvalósításával és táborok szervezésével. Próbáljuk támogatni azokat a tanulókat, akik jól tanulnak, tehetségesek, és igyekszünk felemelni az arra rászorulókat Alapítványunk bevétele a személyi jövedelemadó alapján felajánlott 1%-ból és egyéb adományokból tevődik össze. Arra törekszünk, hogy az így befolyt összeget minél hatékonyabban a gyermekek javára tudjuk fordítani. Az elmúlt tanévekben a következő támogatásban részesítettük tanulóinkat:

• Karácsonyra készségfejlesztő játékokat vásároltunk, hogy gyermekeink logikus gondolkodását is játszva fejlesszük.

• A hátrányos helyzetű tanulók ajándékcsomagot kaptak.

• Az osztálykirándulások alkalmával minden osztály részesült támogatásban.

• Az „egy tanuló egy színházjegy” programunk keretében, egy igazi színházi élményben részesültek tanulóink

• Kitűnő tanulóink jutalomkiránduláson vehettek részt Debrecenben az AGORA természettudományos élményközpontban.

• Újra Erzsébet táborban vehettek részt tanulóink a Balaton mellett, alsósaink sport táborban vettek részt Tiszabecsen, és volt erdei iskola megvalósítását célzó napközis táborunk is.

Gyakorlatilag 22 éve egész évben jelen vagyunk az iskola életében. Igyekszünk, azokon a helyeken segíteni ahol szükség van ránk. Megtanultuk az évek során, hogy: összefogva, egymást támogatva, jó szóval, egymásra figyeléssel, közös gondolkodással nagyszerű ötletek születhetnek, aminek megvalósítása a támogatók bevonásával már könnyen megy.

Továbbra is számítunk a támogatóink jó szándékára segítőkészségére.
Makóné Oláh Erzsébet a kuratórium elnöke

Hajdúnánási Regionális Természettudományi Diáklaborban tartottunk órákat


TÁMOP-3.1.3-11/2-2012-0022 „Természettudományok oktatása a jövőnkért” pályázat fenntartási időszakában jutunk el egy tanévben kétszer a laborba. A projekt hosszú távú célja, hogy növeljék a természettudományos területeken továbbtanuló hallgatók arányát, illetve felkeltsék a diákok érdeklődését a természettudományos pályák iránt. A projekt 11 működő iskola tanulóit vonja be az együttműködés folyamatába, melynek köszönhetően több ezer diák számára válik elérhetővé a természettudományos laboratórium. A tanulás a két részre osztott laborban egyszerre 36 diák számára biztosított, emellett minden technikai, technológiai felszereltség a rendelkezésükre áll, hogy a természettudományos tárgyakat hatékonyan lehessen oktatni számukra.

A kémia laborban a 7. osztály különböző anyagok szétválasztásával kísérletezett: homokot a sótól; kénport és vasreszeléket. A biológia laborban különböző mikroszkópi eljárásokat végezhettek tanulóink. Burgonyakeményítő kimutatását, hagyma nyúzatot, levél metszetet készítettek és vizsgálták mikroszkóppal. A 8. osztályosok kísérletei a sósav reakciója fémekkel; a víz keménységének kimutatása voltak a kémia laborban. A mozgás szervrendszerről tanultakat erősítette meg a szövetek vizsgálata. Mikroszkópi metszeteken láthattuk a csont- , ín-, különböző izomszöveteket. Az utazás költségeit a KLIK finanszírozta.

Rácz Valéria

Mozdulj a klímáért!


Az Éghajlatvédelmi Szövetség által meghirdetett programhoz neveztem iskolánkat az idén is szeptember kellett regisztrálni, majd októberben megkaptam a feladatokat. A hét programját úgy terveztem meg, hogy mindenki megtalálhassa a neki legjobban tetsző feladatot. Ezeken a napokon a tanulók lemondtak az autóval való utazásról, és gyalog vagy kerékpárral jöttek iskolába, hogy minél több „zöld mérföldet” gyűjtsenek, a hét végére 1400 zöld mérföldet gyűjtöttünk össze.

Írói vénával megáldott kolléganőnk az osztályával közösen írt szlogeneket a Vizet a csapból! pályázatra. Én a testnevelés órákon játszattam el egy történetet ezzel a csattanóval. A történetben egyre több vizes flakont dobált az egyik csapat a másik felé. A kis jelenettel azt érzékeltettük, hogy a műanyag flakonok feleslegesen terhelik a környezetünket és drága is. Vissza emlékeztünk a májusi Happy hét eseményeire amikor megnéztük az akkor készült tablókat, infografikákat. Az ötödikesek osztályfőnökükkel az informatika teremben az internetes kvíz feladatokat oldották meg és az ökológiai lábnyom kiszámítását végezték el. A felsőbb évfolyamok tavaly, és az előtti években már elvégezték ezeket a teszteket. A madárbarát iskolaudvar eddig is működött az alsó tagozatban. Az ötödikesek és a hatodikosok természetismeret órán beszélgettek a madáretetőkről és a madárvédelemről.

Voltak programok, amiknek nem csak az iskolában tanulók és tanítók körében volt sikere, hanem a tágabb környezet bevonása is eredményesen történt meg az akcióba. Nagyon ötletes és látványos megoldások születtek a Gombold újra! témában. A tanulói munkák mellett a szülők és kollégák is hoztak saját készítésű használati tárgyakat, például táskákat, toll-, fésű- és zsebkendőtartókat, ékszereket, topot. Ezeket kiállításon mutattuk be, és a legjobbakat jelöltük a pályázatra.

A faültetési akció is lázba hozta az osztályokat, minden osztály tudott legalább egy fát ültetni. A nagyobbak kérték, hogy ők had ássák a gödröt és locsolhassanak. Az első osztályban a szülők végezték a fizikai munkát, de a kicsik is nagyon lelkesen érdeklődtek a faültetés céljáról. Az ő kezdeményezésükre, a jövőben minden első osztály ültet majd egy fát és emléktáblával örökítik meg az esemény évét. Nyertünk az Ültess Világfát! pályázatban 25 ezer forintot, melyből oszlopos tujákat fogunk vásárolni. Még több zöld lesz az Ökoiskolában.



1956-os projekthét a GÚT Általános Iskolában


A felső tagozatos munkaközösség: Csáscsuné Mecsei Tímea, Ducsainé Sivák Erika, Hajdú Roland, Lőrinczné Mircse Edit, Pálóczi Mária, Peténé Molnár Éva, Rácz Valéria, Rékasi Krisztina és Priscsákné Szekrényesi Judit, az 1956-os forradalom 60. évfordulója alkalmából szakmai projekthetet szervezett.
A témahét célja az volt, hogy közelebb hozza a tanulókhoz a nemzeti ünnepeinket, és megértsék az 1956-os forradalom kirobbanásának okait, eseményeit.

A délelőtti tanórákon a tantárgyi keretekhez igazodva, és a délutáni foglalkozásokon is folytak a programok. Angol, földrajz, informatika, irodalom, matematika, osztályfőnöki, rajz, és történelem órákon az 1956-os eseményekhez kapcsolódó feladatokat oldottak meg a gyerekek.

Hétfő délután rendhagyó történelem órán az 1950-es évekről, és a forradalom helyi eseményeiről mesélt Szekrényesi Lászlóné. Felvételről megnéztük Dr. Veress Gábor élménybeszámolóját az 1956-os budapesti eseményekről. A gyerekek maguk is készítettek hangfelvételt, és filmet élő szemtanúval.

Kedden az alsó tagozatos tanulókkal együtt plakátokat készítettünk 1956 emlékére. Ezekből a plakátokból kiállítást rendeztünk. Fotókat gyűjtöttünk az 1950-es évek Görbeházájáról.

Október 21-én nyolcadikosaink ünnepi műsort mutattak be. Az ünnepi- megemlékezés feledhetetlen perceit nyújtotta Makó Pál előadása a görbeházi eseményekről. ( Az előadás a YouTube megosztón látható, Makó Pál "Az én 56-om" c. előadása Görbeházán címmel)

Október 24-én hétfőn 1956 méteres futásban vehettek részt a gyerekek.

Október 25-én a Filharmónia előadás keretében verseket, és élőzenei műsort láthattak tanulóink 1956-ról, művészek tolmácsolásában.

A program egészét áthatották Dr. Veress Gábor szavai: „Egy kérés hozzátok: úgy neveljétek majd gyermekeiteket, unokáitokat, hogy ők is kegyelettel emlékezzenek történelmünknek erre a tragikusan szép időszakára is. Úgy neveljétek őket, hogy jó példáját a maguk viszonyai között magától értetődően kövessék! „

Mi megpróbáltunk megfelelni ennek a kérésnek.
Priscsákné Szekrényesi Judit mkv.



Becsengettek

„Kezdődik az utazás a csengő már csenget kívánunk hát jó utat, s hozzá vidám kedvet”


Nagyon gyorsan eltelt a nyár, s bár a nap még melegen ontja sugarát, ránk már a munka vár.
A nyáron a tanulóink és a nevelők is szépen lebarnultak, a táborokban, családi nyaralásokon feltöltődtetek jó kedvvel, vidámsággal és most alig várják, hogy elkezdődjön az új tanév.
Fontos ez, hiszen ebben a tanévben is új feladatok, érdekes ismeretek elsajátítása vár minket.
Örömmel mondhatom, hogy a hajdúnánási tankerület, a görbeházi önkormányzat, és a takarító nénik segítségével a nyári felújítási munkálatokat elvégeztük, így a tanévkezdés tárgyi feltételei adottak. Informatika parkunkat nyelvi laborral bővítettük.
A nyár gyorsan elszaladt. Az iskolánk az idén is sokat segített abban, hogy tanulóink tartalmasan tölthessék el a szünidőt, és sokáig emlékezzenek a megszerzett élményekre.
Az alsó tagozatos gyerekek idén először nyári napközis tábor keretében kis „Erdei iskolai” programot valósítottak meg. Itt mód nyílt a sport tevékenységre, kézműveskedésre, amelyről kis kiállítás is készült. Ugyancsak alsósaink Tiszabecsen sporttáborban vehettek részt.
Míg felsős tanulóink Erzsébet tábor keretében Fonyódligeten a Balaton partján nyaralhattak, ahol nagyon érdekes programokon és versenyeken vehettek rész. Ezen programok során észrevétlenül gyarapították diákjaink a tudásukat, új barátokat szereztek, nagyszerű élményekkel gazdagodtak.
Ezúton is köszönöm szépen a táboroztató nevelőknek a lelkiismeretes munkát!
A tanévet 17 fő pedagógussal és 188 fő diákkal kezdjük.
Új nevelőink: Rékasi Krisztina, Bujdosó Brigitta, Fülöp Polixéna.
Az előző években elnyert pályázat kapcsán továbbra is részt vehetnek diákjaink a mindennapos testnevelés részét képező mozgásprogramban, egészségnapok szervezésében, nemzeti hagyományok, helytörténeti ismeretek feldolgozásában, hagyománnyá tehető iskolai rendezvények kialakításában. Továbbá, megvalósul majd a mindennapos testnevelés minden évfolyamon, a hit és erkölcstanoktatás, a kompetenciamérés és célnyelvi mérés a 6. és 8. évfolyamon, a vizsga a 4. és 8. évfolyamon, az egész napos iskola, 8-16 óráig színvonalas, érdekes és hasznos foglalkozások megtartása, lesz néptánc, társastánc, iskolagyümölcs program 1-6. évfolyamon, Netfit-fizikai állapot mérés 5-8. évfolyamon,természettudományos laborban óra, versenyeken való részvétel, témahetek szervezése.
Az idei tanévben is sok új feladattal és elvárással kell szembenéznie az iskolának. A társadalmi környezet gyorsan változó világa váratlan, új nevelési helyzeteket, kihívásokat produkál. Ezekkel megküzdeni csak biztos szakmai tudással és naprakész felkészüléssel lehet. Felnőtt és gyermek egyaránt tiszta és szép tervekkel néz az új tanév elébe. A megvalósulás záloga azonban csakis a sikerek és eredmények által motivált munka és a sok közös erőfeszítés, no meg a szeretetteljes, vidám együttlét lehet.

Ennek reményében indítjuk a 2016/2017-es TANÉVET!
Makóné Oláh Erzsébet
intézményvezető

Köszönjük, Sió!!!


A „Köszönjük, SIÓ!” Iskolatáska Program a SIÓ-ECKES Kft. adományozási programja a szociálisan rászoruló családok gyermekeinek részére a tanévkezdés támogatására. 2016-ban, immár 9. alkalommal segít a szociálisan is rászoruló családok szorgalmas gyermekeinek beiskolázásában.
Programjuk célkitűzése, hogy országosan legalább 1000 családhoz juttassanak el egy-egy iskolatáskát.
A Program két részből áll: 1. adományprogram a szociálisan rászoruló gyermekek részére, valamint 2. az intézmények pályázatát támogató, nem rászoruló gyermekek által készített gyermekrajzok versenye.
A rajzversenyben résztvevők egyéni és közösségi díjazásban részesülnek.
A GÚT Általános Iskola több éve eredményesen vesz részt a programban. Az adományozási program az adományok évnyitón való átadásával véget ért.
Iskolánkból a következő gyerekek kaptak új iskolatáskákat és irodaszereket: Bajusz Péter 3.o, Bakos Kende Zoltán 3.o, Kapus István Dávid 3.o, Lengyel Csenge Borbála 3.o, Makó Dániel Márk 1.o, Miklós Patrik György 3.o, Reszegi Gábor 1.o, Török Milán 3.o
Az általunk beküldött gyermekrajzokra az interneten a következő címen lehet szavazni: http://www.koszonjuksio.hu/galeria2016.php
2016. szeptember 10. és október 10. között.
Kérjük, Önöket szavazzanak iskolánk tanulóinak rajzaira! Reméljük, hogy a következő tanévben is eredményes pályázatról számolhatunk be Önöknek!

Földváriné Varga Viktória
a pályázat lebonyolítója

Sporttábori emlékek


Iskolánk alsós tanulói számára az idei évben is nyári tábort szerveztünk Tiszabecsre, ahol már volt szerencsénk sporttáborban részt venni.
Nagy izgalmak közepette indult neki az útnak a csipet csapat.
Többnyire első táborozók várták a sportélményeket, amelyekből bőven kijutott nekik.
Volt kenuoktatás és kenuzás a Tiszán, éjszakai „dagonyás” túra az ártéren, baseball, rögbi oktatás és játék, kerékpártúra a környék településeire (Tiszacsécse, Milota), íjászat. Buszos kirándulás alkalmával megtekintettük a következő települések nevezetességeit: Szatmárcseke- csónakfejfás temető, Túristvándi-vízimalom, Tiszacsécse- Móricz emlékház, templom, és Tündérkert.
Útban visszafelé adrenalin fokozó élményként a Túr bukógát vízesései alá is bemerészkedtünk.
A hetet tiszai motorcsónakázással zártuk, amely mindenki számára feledhetetlennek bizonyult.
Fáradtan, de teli élménnyel érkeztünk haza.

Besenyő Józsefné és Földváriné varga Viktória



Erzsébet Tábor, Fonyódligeten


Iskolánkban idén is lehetőség nyílt az „Erzsébet tábor” megpályázására, így 28 gyereket sikerült elvinnünk augusztus 14-19. között a Balatonra, Fonyódligetre.
Változatos és érdekes programokban volt részünk egész héten.
Vasárnapi érkezésünk estéjén fergeteges nyitó bulin vettünk részt a tábor központi nagy sátrában.
A hetet az atlantai olimpiai bronz érmes vívó, Szalay Gyöngyi nyitotta meg, és a mi egyik kiválasztott diákunk emelte magasba a színpadon a magyar zászlót. A tábor vezetők a színpadon közös tánccal köszöntöttek mindenkit és a kapott Erzsébet Táboros sapkával mindenki integethetett.
Hétfőn délelőtt „Keresd a kincset” vetélkedőn a tábor területén elhelyezett betűket kellett megtalálni, és jutalomként kis ajándékokat kapott minden résztvevő.
Délután a vízi vetélkedőn a fiú csapatunk elhozta az első helyezést.
Az esti koncerten a Bolyki Brothers gospel kórus lépett fel, és ismert dalokkal közös éneklésre hívott mindenkit.
Kedden tábori olimpiára lehetett nevezni, ahol a tanulóink szép számmal jelentek meg, és dobogós helyeket értek el 400 méteres futásban, kislabda hajításban, helyből távol ugrásban, medicinlabda dobásban.
Délután lovasíjász bemutató volt, majd „Egy perc és nyersz”, ahol érdekes ügyességi feladatokat kellett megoldani időre. Este ismét koncert, Oláh Gergő lépett fel, aki a kis csapatunknak megénekelte a hetünk mottóját, „Törj ki a csendből!”. Szerdán Erzsébet vetélkedőre ment csapatunk néhány tagja.
Az éjszakai felhőszakadás ellenére délutánra kisütött a nap és Vízi kalandparkot építettek fel a Balaton vizére, ahol minden csoport egy órát tölthetett el, és 8-8 fős hajóevezésre is meghívtak bennünket.
Este népzenei táncházban lehetett mulattatni az időt, majd éjszakai akadályversenyen indult két csapatunk. Csütörtökön kisvonattal elmentünk a hajó kikötőbe és áthajóztunk Badacsonyba, ahol a gyerekek vásárolhattak és nézelődhettek. Délután a Ki Mit Tud döntője volt, ahol két diákunk is különdíjas lett. A meghirdetett Pet-palack gyűjtési versenyen városnéző kisvonatozást nyertünk, amit csak néhány csoport ért el. Esti programként a nagy sátorban táborzáró bulit tartottak, ahol a gyerekek még táncolhattak a lámpaoltásig.
Diákjaink megismerkedhettek más gyerekekkel, új kapcsolatok szövődtek, mivel a tábor területén 1100 gyerek tartózkodott. Másnap reggel mindenki szomorúan pakolt össze, és indultunk haza, mivel egy tartalmas, és nagyon jó hangulatú, vidám táborozáson vagyunk túl.

Lőrinczné Mircse Edit Tünde
DÖK v.



ÖKOTÁBOR


2016. június 27-28-29-én Görbeházán valósult meg az alsó tagozatosoknak meghirdetett ÖKOTÁBOR.
A tábor célja a gyerekek ökotudatos gondolkodásának formálása, fejlesztése, közvetlen környezetük ökoszemléletű megismerése, az újra hasznosítás fontosságának tudatosítása, beépítése a gyakorlatba.
Hatalmas élményt jelentett a gyerekeknek távcsővel bepillantani a gólyacsaládok életébe.
Ezzel a látvánnyal még bensőségesebb kapcsolatot tudtunk kialakítania a gyerekek és a településünkre hűségesen költőhellyé választó gólyák között.
Ebéd után kézműves foglalkozások voltak mindhárom napon, amelyeken a tanórákon nem ismert és alkalmazott, új és szemet gyönyörködtető technikákkal (quilling, articsóka technika) készítettünk többnyire újrahasznosított anyagokból tárgyakat, díszeket, az ezekből készült kiállítást a faliújságon meg lehet tekinteni.
A résztvevő gyerekek kivétel nélkül érdeklődve, nagy aktivitással, jó kedvvel, de fegyelmezetten, együttműködően vettek részt a tábori programokban.

Szálkainé Tóth Ildikó Judit
Kissné Lente Ilona
táborvezetők



Tanévnyitó ünnepség


Szeptember 1. csütörtök 8 óra

Makóné Oláh Erzsébet
intézményvezető


Megérkeztek a tankönyvek


A GÚT Általános Iskola görbeházi székhelyintézményébe augusztus 2-án megérkeztek a 2016/2017-es tanév tankönyvei. Tankönyvosztás az első tanítási napon, szeptember 1-én lesz.

A fizetős diákok befizetéseihez a számlaszám a következő:
64400068-30107825-11100049


Tanulóink a sport területén is szép eredményeket érnek el


Országos Diákolimpia 2016. 06. 02-03. Sukoró
Kovács Mirtill
1. helyezés 500m K1
2. helyezés 200m K1 Varga Béla
3. helyezés 500m K1

Takács Áron 6. helyezés
Országos Diákkupa Sukoró: Kovács Emese, Nagy Mirella 2. helyezés 2000m K4

Mezei futóverseny, Hajdúnánás:
1. Varga Csilla
2.Bolgár Botond
3. Tóth Sándor
4. Kovács Petra
4. Sugár Bence
5. Kovács Fanni
6. Nagy Bence
Diákolimpia Megyei úszóverseny: Brendzsák Anna, Papp Kinga
Gimnasztráda 20. Jubileumi Gála: Tóth Flóra
Triatlon Kupa: Bolgár Zsófia
MLSZ Kelet-magyarországi regionális U14-es női válogatott kerettag: Jónis Mónika

Témahetek az iskolában


Az EMMI kezdeményezésére a köznevelésben 2016. április 4-8. között első alkalommal került sor a Digitális Témahétre (DTH) a digitális pedagógia terjesztésének jegyében. A második osztályos diákok Földváriné Varga Viktória tanító néni vezetésével megismerkedtek a számítógép, laptop részeivel, az internet veszélyeivel, oktató videókkal és oktatójátékokkal. Idén először került megrendezésre április 18-22. között a Fenntarthatósági Témahét azzal a céllal, hogy koncentráltan ráirányítsuk a diákok figyelmét a fenntarthatóság fontosságára, hiszen kis odafigyeléssel sokat tehetünk Földünk védelméért. A 3. osztályosok Kissné Lente Ilona és Bakosné Kovács Katalin tanító nénik irányításával megismerkedtek a papír útjával, a műanyag palackok és az üveg újrahasznosítási lehetőségeivel, sőt otthon merített papírok is készültek. Az alsó tagozatosok színes rajzokat készítettek a Földet védelmező szuperhősökről, családi ünnepekről, melyekből Bolgár Gyuláné tanító néni szép kiállítást rendezett. Április 27. és 29. között emlékeztünk meg a Föld hetéről. Az elsős gyerekekkel Makóné Oláh Erzsébet és Besenyő Józsefné tanító nénik ismertették meg a Földet szennyező, károsító ipari és emberi tevékenységeket, valamint a hüvelyes növények emberi szervezetre és a termőtalajra gyakorolt jótékony hatását, a borsófélék és babfélék fogyasztásának jelentőségét. A szülők által felajánlott virágok ültetésével szépítették iskolánk kertjét is. OÉTI munkatársai 2007 tavaszán, nemzetközi programok mintájára kidolgozták a HAPPY („Hungarian Aqua Promoting Program in the Young” – „Magyarországi vízfogyasztást népszerűsítő program a fiatalok körében”) modellprogramot, melynek fő célja az ásványvízbevitel növelése, ezzel párhuzamosan a cukros, szénsavas üdítők fogyasztásának csökkentése volt. A kisiskolások vízfelelősöket választottak, vizes palackokat, alátéteket terveztek, testnevelés órán „vizes-játékos feladatokban „ügyeskedtek, ötletes infografikákat készítettek az állatok vízfogyasztásáról, vízigényéről. Szorgoskodásukat Makóné Oláh Erzsébet és Lőrinczné Mircse Edit tanító nénik segítették.

Komplex verseny


2016. május 12-én, a 4. osztályból három diák Komlex Tanulmányi Versenyen vett részt a hajdúnánási Bocskai István Általános Iskola Pogári utcai tagintézményében. A gyerekek négy területen: szövegértés, nyelvtan-helyesírás, matematika, környezetismeret, mérték össze tudásukat. Nyolc iskolából 27 tanuló versenyzett. Iskolánkból Jónis Zoltán , Tanyi Ákos és Ferenczi Dóra vett részt. Felkészítő tanáruk Bodnár Mónika volt.

Kézmosás oktatás világrekord kísérlet 2016 május 5-én!


Az e-Bug magyar csapata az egy időpontban, több helyszínen kézmosásoktatásban résztvevők rekordjának megdöntésére meghirdetett egy Guinness világrekord kísérletet. A világrekord kísérlet lényege az volt, hogy egy időpontban egyszerre minél több tanuló vegyen részt egy kéz higiénéről szóló tanórán. E kezdeményezéshez csatlakozott iskolánk is, 87 fő tanulóval,3 csoporttal. A helyszín az iskola tornaterme volt. Ez az alkalom kiváló lehetőséget biztosított arra, hogy a kézhigiénia oktatására tereljük a figyelmet, hiszen mindannyian tisztában vagyunk vele, milyen aktuális Semmelweis Ignác öröksége napjainkban is. Az ellenőrzések során minden feltételnek megfeleltünk, visszajelzés még nem kaptunk. Köszönjük minden résztvevőnek minden segítőnek a közreműködést!

Csodálatos vadvilág


2016 tavaszán a Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatósága és a Nagyerdei Kultúrpark Állat- és Növénykertje által „Csodálatos vadvilág” címmel meghirdetett zoológiai vetélkedőn vett részt iskolánk 3. és 4. osztálya egy-egy három fős csapattal. Az első két fordulón kreatív rajzos alkotást kellett készíteni és az állatkertben, nemzeti parkban élő állatokkal kapcsolatos feladatokat kellett megoldani. A 65 induló csapatból 3. osztályos csapatunk 4. helyezést ért el, 4. osztályos csapatunk pedig 3. helyezettként végzett. Sajnos a szabályok szerint a döntőben iskolánként csak egy csapat vehetett részt, így a 4. osztályos csapat képviselte iskolánkat a harmadik fordulóban. A döntőben, a debreceni állatkertben, csodálatos környezetben, 10 állomáshelyen, gyakorlati és elméleti feladatok teljesítésével, megoldásával bizonyíthatták diákjaink tudásukat. Végül az idáig eljutott tíz csapatból, nagyon szoros eredmény mellett, a 4. helyen végeztek a gyerekeink. A csapat tagjai: Barna József, Ferenczi Dóra és Kovács Kinga, felkészítő tanáruk Bodnár Mónika volt. A felső tagozatban a hatodikos fiúk vettek részt a versenyen. A csapat tagjai: Fejes Árpád, Rostás Dániel, Nagy József. Felkészítő tanáruk: Rácz Valéria. A Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság vetélkedőt hirdetett az „Alföldi erdők élővilága” címmel általános iskolák felsős osztályosai számára. 4 fős csapatunkat a hetedikes lányok alkották: Lakomecz Dorina, Nagy Henrietta, Kovács Valéria, Rózsa Kitti. A vetélkedő során megismerkedhettünk az alföldi erdők típusaival, azok élővilágával. Az idei évben nagy hangsúlyt fektettek a sziki tölgyesekre, a puhafaligetekre és az nyírlápokra, azok jellegzetességeire, a területen megtalálható fajokra. Elkészítettünk egy pályamunkát gyöngyökből és drótból, amely mezei szilt ábrázolta.2016-ban az év fája.


Miskolci „Galiba”


Éppen kétszáz éve, hogy a Lúdas Matyi – akkor még az író tudta nélkül – nyomtatásban megjelent Bécsben. Mára már nincs is magyar ember, aki ne fújná kívülről, hogyan állt bosszút a szegény parasztfiú a gonosz Döbrögin. Fazekas Mihály eredetileg versben írt meséjét Schwajda György könnyed színpadi átiratában láthatták a görbeházi alsós gyerekek az iskola alapítványának támogatásával. Április 27-én délután vidáman és várakozás tejesen indultunk el Miskolcra, hogy az „Egy tanuló, egy színházjegy” program keretében megtekintsük a mindenki számára ismert mesejátékot. A sok zenével, humorral átszőtt darabban a ludak főszereplővé léptek elő, és szokatlan szemszögből mutatták be Matyi igazságosztó hadjáratát. Az előadást élőzenei aláfestés tette színesebbé. A darab folyamán a gyerekeket bevonták az események sorába, ők számolták Döbrögire a huszonötöt, ők voltak a vásári tömeg. A gyerekek elmondásaiból összegezve, senki sem unatkozott a már jól ismert mese alatt, mert a pösze Galiba liba és párja közreműködésével a mesejáték nagyon tréfás jeleneteket is tartalmazott. Reméljük, hogy jövőre is részünk lesz ehhez hasonló kulturális programban.

Veretlen az iskolai focicsapat



A Bozsik iskolai programban nagy sikerrel szerepelt csapatunk, veretlenül, kapott gól nélkül lett tornagyőztes az U9-es alakulat. Gratulálunk a bajnokoknak! A csapat tagjai: Lukács Valér, Bajusz Péter, Nagy Olivér, Tóth Sándor, Bolgár Botond, Sallai Tamás 2. osztályos tanulók.

Guinness rekord megdöntésére készülünk



2016. május 5-én - a WHO Kéztisztasági Világnapján - 10:00 órakor nagy eseményre, Guinness rekord megdöntésére készülünk. Semmelweis Ignác "örökösei", vagyis a felnövekvő iskolás korú nemzedék jelentős része, egy időben, egyszerre, egységes óravázlat alapján vehet részt egy kézmosásoktatás tanórán, amelyet képzett instruktorok vezetnek. Bízunk benne, hogy a kísérlet sikerrel jár és világrekordot döntünk.

Tisztelt Szülők!


A 2016/2017-es tanév tankönyvrendelésével kapcsoltban itt találnak bővebb információt.

Tisztelt Szülők!


A 2016/2017-es tanév kötelező tantárgyairól, azok óraszámairól és a délutáni egyéb foglalkozásokról itt találnak bővebb információt.

Felhívás!


A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Hajdúnánási Tankerülete értesíti a tanköteles korba lépő gyermekek szüleit, hogy a 2016/2017. tanévre történő általános iskolai beíratásokra az alábbi időpontokban kerül sor az általános iskolák székhelyén:
2016. április 14. 8.00 órától 19.00 óráig,
2016. április 15. 8.00 órától 19.00 óráig.

Tanköteles gyermekét a szülő köteles a lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes vagy a választott iskola első évfolyamára beíratni. Az első évfolyamra történő beíratáskor a gyermek személyazonosítására alkalmas lakcímkártyáját, és az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolást (szakvéleményeket) kell bemutatni. Felhívom a szülők figyelmét, hogy a tanulói jogviszonnyal járó nyilatkozatok megtételéhez a szülő/gondviselő személyes megjelenésére, és a személyi igazolványának és a lakcímkártyájának bemutatására is szükség van. A felvételről első fokon az iskola igazgatója dönt, elutasítás esetén a fenntartó hivatott a szülői kérelmet elbírálni. Kérjük, kísérje figyelemmel a lakóhelye szerinti óvodában, általános iskolában közzétett Tájékoztatót, vagy az iskola honlapját! További információ: az általános iskola Igazgatójától, vagy a Hajdúnánási Tankerület munkatársaitól kérhető. 4080 Hajdúnánás, Köztársaság tér 1. Telefonszám: 0652/550252.
A beiratkozással kapcsolatban bővebb információt a szülőknek szóló levélből kaphat, amely innen tölthető le.
Hajdúnánás, 2016. március 11.
KLIK Hajdúnánási Tankerülete

Hit- és erkölcstan oktatás a 2016/2017. tanévben


A GÚT Általános Iskola székhelyintézményében a 2016/2017. tanévben az alábbi egyházak hitoktatói tartanak hit- és erkölcstan órát:
Magyar Katolikus Egyház - Dobos Antalné
Magyarországi Református Egyház - Grün Zsuzsánna
HIT Gyülekezete - Pallagi József
A tájékoztató a hit- és erkölcstan oktatás megszervezéséről itt olvasható.
A nyilatkozat erkölcstan/ hit- és erkölcstan oktatáson való részvételről innen tölthető le.

Témahetek az iskolában


Idén március 7-11. között a Pénz7 kerül megrendezésre iskolánkban, amelynek keretein belül a pénzügyi tervezés és a takarékosság lesz a középpontban. A pénzügyi-gazdasági tanórákon az életkori sajátosságoknak megfelelően, játékos formában neveljük tanítványainkat a pénzügyi tudatosságra. Április 4-8-ig az Emberi Erőforrások Minisztériumának védnöksége alatt első alkalommal tartunk Digitális Témahetet. A kezdeményezés célja a ma már elengedhetetlen digitális írástudás fejlesztése. A témahét a digitális pedagógia erősítését szolgálja oly módon, hogy a tanulók tantárgyközi projekten dolgoznak és informatikai eszközökkel járják körbe a feladatot.
A Pénz7-ről bővebben itt olvashat.
A Digitális Témahétről itt talál információt.
Hajdú Roland
intézményvezető-helyettes

Nyíltnapok a GÚT Általános Iskolában


Iskolánkban a hagyományokhoz híven idén is meghirdettük a nyílt napokat mind az alsó, mind a felső tagozaton. Ezeken a napokon lehetőséget biztosítunk a szülőknek, hogy az oktató munkánkba is betekintést nyerjenek. Láthatják gyermekeiket, hogy hogyan sajátítják el az előírt tantárgyi követelményeket a különböző tanórákon, a nevelők változatos tanítási módszereinek segítségével. Örülünk, hogy minden évben nagy az érdeklődés a szülők körében.
Bolgár Gyuláné
intézményvezető-helyettes

Eredményes félévet zártunk


Az első félévben a tanév hivatalos rendjét betartva törvényes keretek között működtünk. A betervezett szakmai feladatokat magas színvonalon teljesítettük. A pályázat keretében és témahetek során sok színes, szabadidős programot nyújtottunk a gyerekek számára. A tantestület tagjai igyekeztek helytállni a szakmai munka és a szabadidős tevékenységek megszervezése terén is. Innovatív tantestület a miénk, igyekszünk tudásunkat továbbképzések, szakmai napok, pályázati lehetőségek révén bővíteni. Napi kapcsolatban vagyunk a szülőkkel. Jó kapcsolatot ápolunk a fenntartóval, a települések önkormányzataival, a család- és gyermekjóléti szolgálattal, a pedagógiai szakszolgálattal és civil szervezetekkel. Végzős tanítványainkat igyekszünk érdeklődésüknek és egyéni teljesítményüknek megfelelően beiskolázni a középiskolába. Örömmel mondhatom, hogy a központi felvételi vizsgán az országos átlag felett teljesítettek tanítványaink matematikából és magyarból is. Remélhetőleg így minden diákunk az általa választott iskolába tanulhat tovább.
Makóné Oláh Erzsébet
mb. intézményvezető

Nyílt nap a görbeházi általános iskolában

Felső tagozaton március 2.szerda
Alsó tagozaton március 10.csütörtök
Minden kedves szülőt és érdeklődőt szeretettel várunk!
Makóné Oláh Erzsébet
mb. intézményvezető

A Kodály Filharmonikusok jártak iskolánkban


A 2015/2016. tanévben immáron másodjára nyílt lehetőség arra, hogy diákjaink filharmónia bérletet vásároljanak. A bérlet 3 előadás megtekintésére ad lehetőséget.
Novemberben a Kossuth-díjas zongoraművész Hegedűs Endre játékos zongora bemutatójának lehettünk fültanúi.
Február 23-án pedig a debreceni Kodály Filharmonikusok előadásában, Muszorgszkij: Egy kiállítás képei című művét hallgathattuk meg.
A koncert jó alkalom volt arra, hogy a gyerekek szemtől szembe találkozhattak egy 50 fős szimfonikus zenekar teljes hangélményével, illetve élőben is megismerhették az ének-zene tananyag egyik alappillérének számító darabot. A narrátor szemléletes összekötő szöveg mondásával könnyítette meg a mű befogadását.
A koncertsorozat utolsó előadására áprilisban kerül sor, amelyen a Debrecen Helyőrségi Zenekar – Kalandozások évszázadok katonás dallami közt – műsora kerül bemutatásra.

Bővebben itt olvashat a Filharmónikusokról



Makóné Oláh Erzsébet
mb. intézményvezető

Kedves Érdekődők!

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának Köznevelésért Felelős Államtitkársága a megújult közétkeztetéssel kapcsolatban kisfilmet tett közzé, amely itt tekinthető meg.



Tisztelt Szülők, kedves Gyerekek!

A 2015/2016-os tanév nyitóünnepségére
Tiszagyulaházán 2015. augusztus 31-én 14 órától
Újtikoson 15 órától
Görbeházán 17 órától
kerül sor.



Tankerületi tájékoztató a 2015-2016. tanév kezdéséről

Tisztelt Olvasó!


A köznevelés feladatainak eredményes ellátása közös ügyünk a 2015-2016. tanév során is. Iskolairányítók, vezetők, pedagógusok, az iskola valamennyi alkalmazottja, a szülők, diákok tevékeny együttműködésén múlik az eredményesség, a sikeresség, a hatékonyság, az iskola falainak élettel való megtöltése.

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény és a kapcsolódó rendeletei az elmúlt időszakban több alkalommal is módosultak, amely módosulások az általános iskolák életében pozitív változásokat hoztak, illetve folytatódik a minőségi oktatásra való törekvés az új tanévben.

A gyakorlati alkalmazást jobban segítő, pontosító jellegű jogszabályi változtatások történtek. Az elmúlt években megjelent új jogintézmények és intézkedések bevezetése során szerzett tapasztalatok alapján a hatékonyság növelése, a működőképesség fokozása érdekében néhány ponton ‒ esetenként az eredeti jogalkotói szándéknak megfelelő gyakorlat megerősítése céljából is ‒ pontosítani kellett a köznevelésről szóló törvény és végrehajtási rendeleteinek egyes rendelkezéseit.

A változások megismerését az érintettek minél szélesebb köréhez kívánjuk eljuttatni, így a kedves újságolvasók felé is friss információval szolgálunk.

A 2015/2016. tanévben általános iskolában a tanítási év
- első tanítási napja: 2015. szeptember 1. (kedd)
- utolsó tanítási napja: 2016. június 15. (szerda)

A tanítási év első féléve 2016. január 22-ig tart. Az őszi szünet 2015. október 26-tól október 30-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap október 22. (csütörtök), a szünet utáni első tanítási nap november 2. (hétfő).

A téli szünet 2015. december 21-től december 31-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2015. december 18. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2016. január 4. (hétfő).

A tavaszi szünet 2016. március 24-től március 29-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2016. március 23. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap március 30. (szerda).


A 2015/2016. tanévben országos mérés, értékelés keretében meg kell vizsgálni a szövegértési és a matematikai eszköztudás fejlődését a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően. A mérést, értékelést az Oktatási Hivatal szervezi meg az Országos szakértői névjegyzékben szereplő szakértők bevonásával 2016. május 25-én.

Az iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében le kell folytatni az Oktatási Hivatal által szervezett írásbeli idegen nyelvi mérést.

A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2015. október 9-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a tanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását.

A 2015/2016. tanévben országos mérés, értékelés keretében gondoskodni kell a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatáról 2016. január 6. és 2016. június 1. között.

Szakmai ellenőrzés keretében az Oktatási Hivatal megvizsgálja

2015. november 1. és 2015. december 15. között az általános iskolákban és a szakiskolákban a tanulói fegyelmi eljárások lefolytatásának szakszerűségét, különös tekintettel a döntéshozatalra és a lemorzsolódás megelőzésének szempontjaira.

Egyes értelmező rendelkezések pontosítása történt úgymint, alapfeladat, intézményátszervezés, működtető, fenntartó feladatai. Pontosításra kerültek a gyakornok pedagógusok, a hitoktatók alkalmazásánál figyelembe vehető végzettségek.

Lényeges változás, hogy a magántanulói státuszról 2015. január 1-je óta kizárólag az iskola igazgatója dönt, ugyanakkor e döntéséhez minden esetben – tehát nemcsak hátrányos helyzetű vagy egyéb okokból veszélyeztetett gyermek esetében – köteles kikérni a gyámhatóság és a gyermekjóléti szolgálat véleményét. Gyermekvédelmi gondoskodásban részesülő tanuló esetén az iskola igazgatójának a döntéséhez be kell szereznie a gyermekvédelmi gyám véleményét is.

Megmaradt továbbra is az a lehetőség, hogy az iskola első évfolyamát a szülő kérésére, minden további indok nélkül egy alkalommal meg lehet ismételni akkor is, ha a tanuló az előírt tanulmányi követelményeket sikeresen teljesítette.

Ezen kívül csak középfokú iskolai tanulmányok folytatása esetén a sikeresen teljesített kilencedik évfolyam ismételhető meg a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő kérésére legfeljebb egy alkalommal akkor, ha arra
- a gimnáziumi nevelés-oktatásba vagy
- az iskolai rendszerű szakképzésbe történő bekapcsolódás vagy
- másik szakképesítés megszerzésére irányuló tanulmányok folytatása vagy
- másik tanulmányi terület választása miatt van szükség.

A Köznevelési Hídprogramok az idei tanévben változatlan kerettantervvel és jogszabályok alapján működnek. 2016. szeptember 1-jétől válik el a Köznevelési és a Szakképzési Hídprogram a tanulók közismereti vagy szakmai kompetenciafejlesztését igénylő kerettantervek és a képzési cél alapján. Az idei tanév fontos változása, hogy a szakképzés rendszerébe a nappali oktatás munkarendje szerint bekapcsolódó fiatalok számára a felső korhatár 25 év lett.

A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII.30.) kormányrendelet értelmében a pedagógus előmeneteli rendszer 2013. szeptember 1-jei bevezetése után 2015. szeptember 1-jétől, majd 2016. szeptember 1-jétől generálisan növekszik a pedagógusok bére.

A minisztériumi tervek szerint, a köznevelésért felelős államtitkár – által meghatározott ütemben intenzíven folytatódik a pedagógusminősítés.

Folytatódnak a pedagógiai- szakmai ellenőrzések, a 2016. évben esedékes tanfelügyeleti ellenőrzések pontos időpontjáról az Oktatási Hivatal 2015. november 30-ig értesíti a résztvevőket. Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) a hatályos jogszabályok alapján ötévente egy alkalommal minden pedagógusra, intézményvezetőre és intézményre kiterjed.

Az óvoda vonatkozásában a 2015/2016. nevelési évet érintő legfontosabb változás a hároméves kortól kezdődő óvodakötelezettség. 2015. szeptember elsejétől abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a gyermek betölti a harmadik életévét, napi négy órában kötelező részt venni az óvodai nevelésben.

Megalakultak az Oktatási Hivatalban a Pedagógiai Oktatási Központok (továbbiakban: POK), amelyek biztosítják és koordinálják a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat, valamint gondoskodnak a szaktanácsadói hálózat, továbbá a pedagógusok munkájának külső, egységes kritériumok szerinti ellenőrzését szolgáló tanfelügyelői-hálózat hatékony és teljes körű működtetéséről. A POK alkalmas az európai uniós fejlesztések megvalósításának támogatására a területen. Országosan 15 POK kezdte meg működését, közülük heten két megyében, a többiek egy-egy megyében látják el a jogszabályban előírt feladatokat.

A jogszabály módosítás meghatározza a kötelező felvételt biztosító iskola vonatkozásában az életvitelszerű ott lakás fogalmát. Ez az iskola felvételi körzetében való lakóhelyet, ennek hiányában tartózkodási helyet jelenti. Az általános iskolai ez évi felvételnél már ez a szabályozás került alkalmazásra.

A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény a gyermekvédelmi pénzbeli ellátások között szabályozza a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságot. A kedvezményre való jogosultság megállapításának célja annak igazolása, hogy a gyermek szociális helyzete alapján jogosult
- a gyermekétkeztetés normatív kedvezményének,
- az augusztus, illetve november hónapban biztosított természetbeni támogatásnak (Erzsébet-utalvány),
- a külön jogszabályokban meghatározott egyéb kedvezményeknek (pl. tankönyvtámogatás) igénybevételére.

A kedvezmény célja, hogy az anyagi okok miatt rászoruló gyermeket segítse abban, hogy a gyermeki jogokkal összhangban, a családja képes legyen a gyermek otthontörténő ellátására. A kedvezményt olyan gyermek kaphatja, akinek gondozó családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130% -át (37 050 Ft), bizonyos esetekben (egyedülálló szülő, vagy tartósan beteg, súlyosan fogyatékos gyermek, vagy nagykorúvá vált, a nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató 23 évesnél fiatalabb, vagy a felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató 25 évesnél fiatalabb gyermek esetén) 140%-át (39 900 Ft), és a törvényben meghatározottnál magasabb értékű vagyona nincs.

A jogosultság alkalmanként egy év időtartamra kerül megállapításra.

Az ingyenes vagy kedvezményes étkezésre való jogosultság megállapításához iskolai étkezés esetén
- ha a normatív kedvezményre való jogosultságot a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben való részesülés alapozza meg, akkor az arról szóló hatósági döntést, vagy annak másolatát kell bemutatni az intézménynek, az étkeztetést biztosítónak,
- amennyiben a kedvezmény jogalapját tartós betegség, vagy fogyatékosság képezi, akkor e feltétel fennállását a magasabb összegű családi pótlék megállapításáról szóló határozattal, illetve a tartós betegség esetén szakorvosi igazolással, fogyatékosság esetén a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleményével (vagy ezek másolatával) kell igazolni a térítési díj fizetésére kötelezett személynek. A jogszabály tehát opcionálisan ad lehetőséget a szülő számára, hogy vagy a szakértői szakvéleménnyel, vagy a szakorvosi igazolással, vagy a magasabb összegű családi pótlékról szóló határozatával igazolja a jogosultság feltételét, attól függően, hogy mi áll rendelkezésére,
- három és többgyermekes családok gyermekeinek gyermekétkeztetés esetén járó normatív kedvezmény igénybevételéhez elégséges a szülő nyilatkozata, arról, hogy hány gyermeket nevel a háztartásában, ennek további igazolását a jogszabály nem írja elő.

A szülő szabadon rendelkezik arról, hogy a nevelési-oktatási intézmény a déli meleg főétkezésen kívül a két kisétkezést (jellemzően a tízórait és uzsonnát) is biztosítsa-e a gyermeke számára. A szülő szabad döntését a nevelési-oktatási intézmény semmilyen módon nem befolyásolhatja.

Ezen túlmenően a gyermekvédelmi törvény lehetővé teszi, hogy iskolai étkeztetésben, azaz napi háromszori étkeztetésben részesüljön az a tanuló is, aki a napközit nem veszi igénybe.

A 2010/2011-es tanévtől a családi pótléknak az iskoláskorú gyermekekre tekintettel nyújtott eleme, az iskoláztatási támogatás a gyermek rendszeres iskolába járásának feltételével folyósítható.

Folytatódik az Útravaló Ösztöndíjprogram. Az esélyteremtő alprogramjainak átfogó célja a hátrányos és halmozottan hátrányos, kiemelten a roma tanulók esélyegyenlőségének elősegítése, a fiatalok továbbtanulásának, szakma-, érettségi- és diplomaszerzési esélyeinek javítása. Az Ösztöndíjprogram esélyteremtő alprogramjai: az Út a középiskolába, az Út az érettségihez és az Út a szakmához, valamint az Út a diplomához alprogramok.

Az Út a középiskolába, Út az érettségihez és Út a szakmához alprogramokban való részvételre az a tanuló pályázhat, szülői beleegyezéssel, aki
- halmozottan hátrányos helyzetű, vagy
- védelembe vett, vagy
- családba fogadott, vagy
- átmeneti nevelésbe vett, vagy
- ideiglenes hatállyal elhelyezett, vagy
- utógondozásban, vagy
- hátrányos helyzetű.

Folytatódik az esélyteremtés céljából az Arany János Tehetséggondozó Program, az Arany János Kollégiumi Program és az Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Program a felsőfokú tanulmányok folytatásához. A 8. évfolyamos tanulók számára a 2016/2017. tanévre történő jelentkezés pályázati felhívását 2015. szeptember 11-éig jelenteti meg a Köznevelésért Felelős Államtitkárság. A felhívás elérhető lesz a Kormányzati portálon, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, valamint a programok honlapján.

A lemorzsolódás megelőzését szolgáló beavatkozások támogatása érdekében korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer felállítására vonatkozó felhatalmazással egészült ki a köznevelési törvény, mely 2015. január 1-jén lépett hatályba. A lemorzsolódással veszélyeztetett tanuló fogalma szintén bekerült a köznevelési törvénybe, amely arról is rendelkezik, hogy a jelzőrendszer működtetése a pedagógiai-szakmai szolgáltatás feladata lesz.

A lemorzsolódás megelőzéséhez, a képzettségi szint javításához járul hozzá az Nkt. módosítása is, melynek értelmében 2015. január 1-jétől a tankötelezettség korhatára nem a 16. életév betöltésének időpontjáig tart, hanem annak a tanítási évnek a végéig, amelyben a tanuló 16. életévét betölti.

Az iskolai tájékoztatások alapján is értesültek a szülők a térítésmentes tankönyvellátás szabályairól. A 2015/2016. tanévben kiterjed az általános iskola 1–3. évfolyamára, a nemzetiségi, valamint a gyógypedagógiai nevelésben-oktatásban részesülőkre. Továbbra is biztosított a rászorultság alapján járó (a továbbiakban: normatív) ingyenes tankönyvellátás. A normatív kedvezményre való jogosultság igazolásához továbbra is szükséges a megfelelő okiratok bemutatása (családi pótlék folyósításáról szóló igazolás, szakorvosi igazolás, önkormányzati határozat stb.), ennek határideje október 1.

A mindennapi intézményi adminisztrációs feladatok ellátására alkalmas, egységes informatikai rendszer, a „Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer” (KRÉTA) fejlesztése a 2015/2016-os tanévben fog megtörténni, és tesztjelleggel kerül bevezetésre, a bekapcsolódás lehetősége nyitott az intézmények részére.

A Tankerületbe a tanévre rendelt mennyiségű tankönyvek megérkeztek, legkésőbb az első tanítási napon kiosztásra kerülnek, a fizetés módjáról, az adminisztrációról az iskola ad felvilágosítást.

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ kiadott Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2013. (VII.5.) EMMI utasítás rendelkezik a KLIK Térítési- és Tandíjszámítási Szabályzatáról, amely az alapfokú művészeti iskolákra vonatkozó díjszámítást is tartalmazza. A 2015/2016-os tanévtől már művészeti áganként írja elő a díjfizetés mértékét. Érdemes jó tanulmányi eredményt elérni, mivel a tanulmányi átlag pozitívan befolyásolja a díj mértékét.

Kérjük a szülők segítő együttműködését!

A fenntartó és a működtető szerveknek köszönhetően a nyugodt tanévkezdés személyi-tárgyi feltételei adottak minden feladatellátási helyen, tiszta, rendezett, otthonos körülmények várják a kisdiákokat.

Az általános iskolát érintő aktuális változásokról röviden adtunk közre információt, az iskolavezetés erről bővebben, további felvilágosítással szolgálhat az érdeklődő szülők részére.

Tisztelettel:
a KLIK Hajdúnánási Tankerülete